Στρατηγικές για την πρόληψη καρδιακών παθήσεων

0

Η καρδιά μας αποτελεί ένα από τα σημάντικοτερα όργανα του σώματός μας και χρήζει ιδιαίτερης προσοχής, καθώς ασθένειες που σχετίζονται με αυτή μπορεί να απειλήσουν τη ζωή μας. Αυτό βέβαια δεν πρέπει να μας τρομάζει και φυσικά δεν σημαίνει πως δεν μπορούμε να τις προλάβουμε. Παρόλο που δεν μπορούμε να παρέμβουμε σε παράγοντες κινδύνου όπως το οικογενειακό ιστορικό, το φύλο ή την ηλικία, υπάρχουν μερικά βασικά προληπτικά μέτρα που μπορούμε να λάβουμε για να μειώσουμε τον κίνδυνο εκδήλωσης καρδιακών παθήσεων.

Ο κος Κοντός Βασίλειος καρδιολόγος στο Ψυχικό μας συμβουλεύει :

  • Διακοπή καπνίσματος

Το κάπνισμα αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες κινδύνου για την εμφάνιση καρδιακών παθήσεων. Οι χημικές ουσίες του καπνού, μπορούν να βλάψουν την καρδιά και τα αιμοφόρα αγγεία, οδηγώντας σε στένωση των αρτηριών λόγω της συσσώρευσης πλάκας (αθηροσκλήρωση). Τα καλά νέα όμως είναι ότι ο κίνδυνος καρδιακής νόσου μειώνεται σημαντικά μετά την διακοπή καπνίσματος.

  • Άσκηση

Η καθημερινή άσκηση μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Η σωματική δραστηριότητα μπορεί να σας βοηθήσει να ελέγξετε το βάρος σας και να μειώσετε τις πιθανότητες ανάπτυξης άλλων παθήσεων που μπορεί να βλάψουν την καρδιά σας, όπως υψηλή αρτηριακή πίεση, υψηλή χοληστερόλη και διαβήτη.

Σε γενικές γραμμές, περίπου 30 λεπτά αερόβιας άσκησης την ημέρα θα ωφελήσουν πραγματικά την καρδιά σας. Και να θυμάστε ότι δραστηριότητες όπως η κηπουρική, οι δουλειές του σπιτιού, το ανέβασμα μια σκάλας ή το ζωηρό περπάτημα με τον σκύλο υπολογίζονται στο σύνολο.

  • Ισορροπημένη διατροφή

Μια διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως μπορεί να βοηθήσει στην προστασία της καρδιάς σας. Το κόκκινο κρέας, τα οινοπνευματώδη ποτά και τα ροφήματα με πολλή ζάχαρη είνα καλό να καταναλώνοται με μέτρο.

  • Διατήρηση φυσιολογικού βάρους

Το υπερβολικό βάρος ευνοεί την εκδήλωση παθήσεων όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση, η χοληστερόλη και ο διαβήτης, που αυξάνουν τις πιθανότητες εμφάνισης καρδιακών νόσων. Ένας τρόπος να δείτε αν το βάρος σας κινείται σε φυσιολογικά πλαίσια είναι μέσω υπολογισμού του δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ).

  • Επαρκής και ποιοτικός ύπνος

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να βλάψει την υγεία σας. Οι άνθρωποι που δεν κοιμούνται αρκετά αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης παχυσαρκίας, υψηλής αρτηριακής πίεσης, καρδιακών παθήσεων και κατάθλιψης. Οι περισσότεροι ενήλικες χρειάζονται επτά έως εννέα ώρες ύπνου κάθε βράδυ.

  • Διαχείριση άγχους

Μερικοί άνθρωποι για να αντιμετωπίσουν το καθημερινό και έντονο στρες στρέφονται στο ποτό, το κάπνισμα ή την υπερβολική κατανάλωση φαγητού. Η εύρεση εναλλακτικών τρόπων διαχείρισης του άγχους – όπως η σωματική άσκηση ή οι ασκήσεις χαλάρωσης- μπορούν να συμβάλλουν στη βελτίωση της υγείας σας.

  • Μέτρηση αρτηριακής πίεσης

Είναι καλό τουλάχιστον μια φορά μήνα να ελέγχετε την πίεσή σας. Η αρτηριακή πίεση διατηρείται σε φυσιολογικές τιμές: συστολική πίεση (μεγάλη πίεση) κάτω από 140 mmHg και η διαστολική πίεση (μικρή πίεση) κάτω από 90 mmHg. Οι καρδιακές παθήσεις μπορούν να προληφθούν.

Όπως καταλαβαίνετε δεν χρειάζονται δραστικές αλλαγές στον τρόπο ζωής σας για να είστε πιο υγιείς. Με θέληση και προσοχή μπορούμε να πάρουμε στα χέρια μας τον έλεγχο της υγείας μας.

Για περισσότερες πληροφορίες: www.kardiologos-psychiko.gr

Leave A Reply

Your email address will not be published.