Ενισχύστε την καρδιά σας με άσκηση

0

Η άσκηση και οι δραστηριότητες είναι το κλειδί για υγιή καρδιά. Γνωρίζατε πως οι άνθρωποι που δεν ασκούνται έχουν διπλάσιες πιθανότητες να εκδηλώσουν κάποια καρδιακή νόσο; Ο Στυλιανός Γεωργίου Καρδιολόγος στην Αγία Παρασκευή μας μιλά για τα οφέλη της άσκησης.

Η καρδιά μας είναι ένας μυς. Όπως όλοι οι μύες, γίνεται πιο δυνατή και υγιής με την άσκηση, γεγονός που της επιτρέπει να αντλεί περισσότερο αίμα και να εργάζεται στο μέγιστο βαθμό αν χρειαστεί, με λιγότερη πίεση. Στα άτομα που ασκούνται ακόμα και ο καρδιακός ρυθμός ηρεμίας είναι πιο αργός επειδή απαιτείται μικρότερη προσπάθεια για την άντληση αίματος.

Η τακτική άσκηση:

  • Μειώνει την αρτηριακή πίεση
  • Συμβάλλει στην απώλεια βάρους
  • Ενισχύει την ‘’καλή’’ και μειώνει την ‘’κακή’’ χοληστερίνη
  • Μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου και διαβήτη
  • Βελτιώνει το ανοσοποιητικό σύστημα
  • Μειώνει το άγχος και την ένταση

Τι είδους δραστηριότητα είναι καλή για την καρδιά;

Το περπάτημα αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή. Σχεδόν όλοι μπορούν να το κάνουν και το μόνο που απαιτείται είναι ένα ζευγάρι παπούτσια. Η κολύμβηση είναι μια εξίσου καλή επιλογή, αλλά να μην ξεχνάμε πως και απλά καθημερινά πράγματα όπως η κηπουρική ή το να ανεβοκατέβουμε τις σκάλες αποτελούν σωματική δραστηριότητα. Στόχος είναι να ασκούμαστε για περίπου 30 λεπτά, 5 φορές την εβδομάδα.

Πώς να ξεκινήσετε

Δεν απαιτείται κάποιο εξαντλητικό πρόγραμμα. Ακόμη και ένας σύντομος περίπατος για μισή ώρα κάθε μέρα μπορεί να οφελήσει ουσιαστικά την υγεία μας. Έρευνες δείχνουν πως η άσκηση είναι ευεργετική ακόμη και σε άτομα που ήδη πάσχουν. Φυσικά σε αυτή την περίπτωση ο ασθενής θα πρέπει να συμβουλευτεί το γιατρό του πριν ξεκινήσει.

Σκεφτείτε τι σας αρέσει περισσότερο. Το περπάτημα, το ποδήλατο, η γιόγκα; Να ασκείστε μόνοι ή με τη βοήθεια ενός γυμναστή; Ορίστε ένα στόχο και ξεκινήστε. Αν για παράδειγμα σας αρέσει το τρέξιμο, αρχίστε με περπάτημα και σταδιακά αυξήστε το ρυθμό και τη διάρκεια του.

Προφυλάξεις

Είναι φυσιολογικό να νιώθετε ελαφρώς πιασμένοι μια ή δύο μέρες μετά. Όσο συνεχίζετε το πρόγραμμα, αυτό φυσιολογικά υποχωρεί.

Σταματήστε και λάβετε άμεση ιατρική βοήθεια αν νιώσετε πόνο ή πίεση στο στήθος, αν έχετε δυσκολία στην αναπνοή, πολύ γρήγορο ή ανώμαλο καρδιακό ρυθμό, αισθάνεστε ζάλη ή έντονη  εφίδρωση.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε www.kardiologos-georgiou.gr

 

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.